Groei online games stagneert

De afgelopen jaren is er een ontzettend grote vraag naar online games geweest, dit heeft ervoor gezorgd dat de online game industrie ontzettend gegroeid is. Momenteel hebben online game ontwikkelaars het wat moeilijker om hun games aan de man te brengen. Dit heeft te maken met de concurrentie die wordt geboden door social media websites, zoals Facebook.

Steeds meer sociale media websites bieden online games aan die door het lidmaatschap te spelen zijn. Een populair voorbeeld is de Farmer game, waarin jij de eigenaar bent over een boerderij en je deze dus moet runnen. Deze reality games zijn niet de enige spellen die je via sociale media websites kunt spelen er zijn ook andere voorbeelden zoals 3 op een rij, tetris of sudoku.

Doordat sociale media websites in principe hetzelfde aanbieden vinden veel mensen het makkelijk om spellen te spelen met hun vrienden via sociale media websites in plaats van apart een spelletjes website op te zoeken. Daarnaast wordt er minder besteed aan online games, bij diverse spellen is er de mogelijkheid om geld in te zetten.

Online game ontwikkelaars zullen goed na moeten denken over welke stappen ze gaan ondernemen voordat ze verder gaan met nieuwe games ontwikkelen. Misschien zullen ze na moeten denken om zich toe te spitsen tot een niche markt of misschien een samenwerkingsverband met sociale media websites starten. Ze zullen in ieder geval met een innovatieve oplossing moeten komen willen ze hun omzet behouden.

BRON: CIO Today

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>